Blog
Firme de mutări pentru relocarea sediului | Cum alegi
Alegerea unei firme de mutări nu este o sarcină ușoară. O relocare completă de sediu implică numeroase aspecte logistice care trebuie luate în considerare.
Sunt multe motive pentru care o companie are nevoie de relocarea sediului de birouri. Fie că se extinde și are nevoie de un spațiu mai mare, caută oportunități de dezvoltare în altă zonă sau își restrânge activitatea, toate acestea sunt decizii atent calculate și așa trebuie să fie și decizia alegerii unei firme de mutări care să realizeze relocarea sediului.
Începe din timp
Relocarea sediului este mult diferită de o relocare a locuinței. Trebuie atent și din timp planificată deoarece implică întreruperea activității companiei total sau parțial pe durata mutării. Vorbim de un volum de bunuri mai mare, iar mobilierul și echipamentele care trebuie mutate diferă și ele de cele care se regăsesc în locuințe.
Odată luată decizia de relocare a sediului, începe din timp să contactezi firme de mutări care oferă servicii de relocări sedii și birouri.
Iată mai jos aspectele importante de care să ții cont când alegi o firmă de mutări. Astfel, relocarea sediului va fi eficientă și sigură.
Estimarea
Estimarea și oferta de preț se realizează ținând cont de volum, greutate, distanță și condițiile de manipulare.
O firmă de mutări profesionistă realizează estimarea la fața locului. Deși aparent este mai comod, evită din start companiile care îți solicită o descriere telefonică sau fotografii.
Pentru o estimare precisă, un reprezentat al firmei de mutări se va deplasa la sediul tău și va realiza un inventar cu bunurile care trebuie mutate. Va determina, de asemenea, necesarul de personal și echipamente pentru realizarea mutării.
Totodată, este o bună oportunitate să pui întrebări despre procesul de relocare, resursele necesare și alte aspecte pe care vrei să le afli în detaliu.
Oferta de preț
Solicită întotdeauna o ofertă scrisă și ai grijă la posibilele taxe ascunse.
Ofertele foarte mici sau considerabil mai mici decât alte oferte primite ar trebui să-ți ridice semne de întrebare.
Fie calitatea serviciilor este proastă și vei regreta asta când este prea târziu, fie te vei putea trezi cu prețul crescut la fața locului, odată ce relocarea este deja începută.
Totodată, evită firmele care nu îți oferă un preț, ci un „tarif pe oră”. Evident, timpul de lucru este important, însă o firmă de mutări serioasă estimează de la început necesarul de ore pentru realizarea unei relocări.
În plus, de multe ori apar provocări independente de tine sau de firma de mutări și care pot îngreuna desfășurarea relocării, iar acestea se vor traduce în costuri suplimentare pentru tine dacă oferta este cu „tarif pe oră”.
De asemenea, evită firmele care solicită plata unui avans pentru garantarea programării.
Cu excepția unor situații când plățile sunt agreate de ambele părți la alte termene decât la finalizarea lucrării, nu ai niciun motiv să plătești înainte.
Verifică firma
Verifică forma juridică de organizare a firmei. Există numeroase site-uri și pagini de Facebook cu așa-zise „firme de mutări”, însă acestea nu sunt înregistrate legal.
De regulă, le identifici ușor pentru că în paginile de prezentare online lipsesc datele oficiale care trebuie prezentate obligatoriu sau nu au adrese și date de contact complete.
Este un aspect esențial deoarece o firmă de mutări care nu este înregistrată legal nu poate încheia contracte de prestări servicii în care drepturile și obligațiile sunt asumate de ambele părți. Solicită detalii despre cum sunt asigurate bunurile tale.
Negocierea
Așadar, odată ce ai eliminat ofertele capcană, cu prețuri mici care însă pot crește pe parcursul mutării, ai pe lista scurtă două sau trei oferte de la firme de mutări serioase.
Compară cu atenție descrierea serviciilor oferite de fiecare și nu respinge din prima ofertele.
Contactează firmele și întreabă cum pot fi optimizate costurile în funcție de bugetul tău. Firmele de mutări pot acorda bonus anumite servicii sau reduceri, în funcție de flexibilitatea datelor relocării, spre exemplu.
Ține cont că un serviciu ieftin te poate costa mult. Nu îți permiți acest lucru nici când este vorba de bunurile tale personale, dar cu atât mai mult când vorbim de bunurile companiei tale sau ale celei pe care o reprezinți.